Egyre magasabb szinten zajlanak a városrészi fórumsorozat eseményei. Elsőként a kerület lejjebbi részein, a Krisztinavárosban és a Városmajor környékén élők osztották meg az önkormányzat Közösségi Részvételi Irodájának munkatársaival, illetve a körzetük képviselőivel a lakókörnyezetüket érintő ötleteiket.
Ezután Zugliget, Virányos és Kútvölgy, illetve Mártonhegy és Orbánhegy lakossága következett, most pedig Svábhegy és Széchenyihegy került sorra: a helyiek a Jókai Klubban rendezett fórumon fogalmazták meg jobbító szándékú javaslataikat.
A Hegyvidék legmagasabban fekvő részein lakókat az alsóbb városrészekben élők többségéhez hasonlóan a közlekedési kérdések foglalkoztatják leginkább. Meglepően sok támogatást kapott például a „Trolit a hegyre!” munkacímű ötlet, ami szerint a jelenlegi, zajos és füstös dízelbuszok helyett csendesebb és tisztább troli- vagy elektromos buszok járhatnának az Istenhegyi úton és az Eötvös úton.
Többek szerint a dízelbuszok környezetszennyezését úgy lehetne mérsékelni, hogy azokban az időszakokban, amikor kevés az utas, ritkítanák a járatokat. Elhangzott javaslatként az is, hogy a buszok lefelé ne a Hollós úton, hanem a Diana, illetve a Költő utcában közlekedjenek. Egyesek a Mátyás király úton és a Mártonhegyi úton, valamint a szűkebb mellékutcákban korlátoznák az átmenő forgalmat, a Béla király úton pedig sebességkorlátozást vezetnének be.
A hegyen lakók úgy vélik, hogy a Normafán nincs szükség több turisztikai attrakcióra, mivel már jelenleg is túlterhelt a környék; ehelyett a kevésbé ismert erdőterületeket lenne érdemes népszerűsíteni. Egy résztvevő szerint a downhillező bringások számára elkülönített pályát kellene kijelölni a Libegő alatt, hogy ne a kirándulókat veszélyeztetve száguldozzanak.
A városrészi fórumon felvetett javaslatokra a polgármesteri hivatal szakirodái fognak választ adni, egy-egy témára azonban már a helyszínen tudtak reagálni a Közösségi Részvételi Iroda munkatársai, illetve Fekete Orsolya képviselő. Válaszaikból kiderült, hogy a közlekedési problémák kezelésére egy átfogó, XII. kerületi koncepció készül, ami rendszerszinten fogja megvizsgálni a helyi igényeket. A downhill-kerékpárosokkal már megkezdődtek az egyeztetések, hogy megfelelő útvonalat jelöljenek ki számukra – arra azonban nincs mód, hogy a szigorúan védett természetvédelmi területeken illegálisan kialakított pályákat legalizálják.