Csütörtök este 6 óra, munka utáni bevásárlás, hatalmas sorok a kőbányai Sibrik Lidlben. Nem azért, mert kezelhetetlenül sokan vannak a boltban, hanem mert nincsenek nyitva a kasszák. Gerjesztik az igényt az önkiszolgáló kasszákra.
"Bepakoltam a bevásárlókocsiba néhány dolgot, fél szemmel a kasszát figyeltem. Hatalmas sor volt az egyetlen nyitva levő kasszánál és az önkiszolgáló kasszák előtt is. Na, megnézem a nonfood részt is, hátha addig nyitnak kasszát, kisebb lesz a sor - meséli ismerősöm. Nem ismeretlen a helyzet - gondolom én. Az utóbbi időben mindig ez van - válaszolok.
5-10 perc céltalan lézengés után újra a kasszák felé vettem az irányt, de semmi változás - folytatódik a hétköznapi történet.
Tapintatosan odamentem és szóltam az egyetlen kasszás fiatalembernek, aki készségesen azonnal jelezte is adóvevőjén a helyzetet. Lestem, melyik kasszára startolhatok rá, de az automata női hang csak az önkiszolgáló kasszákra hívta fel a figyelmet, ahol szintén 10 méteres sor állt.
Visszamentem a fiatalemberhez és kértem, hogy nyitnak-e másik kasszát. Azt válaszolta, nem tud senki jönni, mert árut kell pakolniuk. Megköszöntem, majd a kocsimat hátrahagyva, kisétáltam a boltból és átmentem a szemközti Penny Marketbe. Ott nem volt sor - mesélte ismerősöm. Láttam rajta, hogy újra átéli a bosszúságot.
Bevallom, annak idején azért pártoltam el a napi útvonalamba eső Penny Markettől, mert mindig hatalmas sor állt a kasszánál. Nem volt ritka, hogy 15-20 percbe is tellett, mire kifizettem az árut. A Lidl-Aldi páros viszont mindig nagyon rugalmasan alkalmazkodva kezelte a vásárolókat, mindig nyíltak a kasszák, ha 3-4 vásárlónál több várakozott.
Szemmel láthatóan változott a helyzet. Elhatározták, hogy mindenkit beterelnek az önkiszolgáló kasszákhoz. A vásárló pedig le van ...
--------------------------------
Kíváncsi lennék a véleményedre. Elmondod hozzászólásban?