Hatalmas közlekedési káosszal kezdődött Budapesten az új tanév, Karácsony Gergelyék teljesen elhibázott döntései miatt. Dugók voltak a nagyobb csomópontokon, így például az Üllői úton, a Váci úton és a Nagykörúton. Ennek legfőbb okai a teljesen értelmetlen és kihasználatlan biciklisávok, amelyek annak ellenére zöld karókkal lettek elkülönítve, hogy a biciklisek nem igazán használják. Budán ugyanakkor a Lánchídnak az autóforgalom előli lezárása okoz gondot. A legfőbb közlekedési útvonalak már szerdán összeomlottak. A totális káosz közepette Karácsony Gergelyék még a tömegközlekedéshez szükséges vonaljegy árát is megemelték.

 

Budapesten óriási káosszal és dugókkal indult a szeptember elseje. Az egyik legjobb példa erre mostanában az Üllői úton a korábbi buszsáv helyén kialakított, zöld karókkal elválasztott biciklisáv, ahová még a mentőautók sem állhatnak be. Az azonban még bosszantóbb, hogy ezt a biciklisávot gyakorlatilag senki sem használja, ahogyan a nagykörútit sem, ellenben hatalmas dugókat okoz a megmaradt két sávon minden nap.

Karácsony Gergely főpolgármester (MTI/Kovács Tamás)

A 96 millió forintból létrehozott, úgynevezett védett kerékpársávokat az Üllői úton és a Váci úton teljesen abszurd módon mindkét oldalon 3,5 méter szélességben hagyták, ami egy egyirányú biciklisávnak túl széles, viszont a mentők biztonságos és gyors haladásához, illetve adott esetben a parkoláshoz már túl szűk. Azonban a mentősök mellett szeptembertől már az autósok sem tudnak közlekedni, mert a hatalmas forgalmat a megmaradt két sáv egyszerűen nem bírja el.

 

A káoszt csak növeli a városban, hogy hiába rajzolta át csúcsidőben a 100E útvonalát ad hoc megoldásként a BKK azért, hogy elkerülje az Üllői úti káoszt: a Vitézy Dávid által jegyzett példa alapján a járat 30–35 perc helyett 50 perc alatt jutott el a repülőtérről a Deák Ferenc térre.


De a budai oldalon sem jobb a helyzet, a Lánchídon ugyanis nem haladhatnak át az autók. Ezt a döntést arra hivatkozva hozta meg Karácsony Gergely baloldali főpolgármester, hogy a fővárosiak egy apró töredéke támogatta ezt a tervét. Bár Karácsony Gergely a 2019-es önkormányzati választási kampányban azt állította, hogy a közösségi közlekedést és az alternatív közlekedési módokat részesítené előnyben az autókkal szemben, arra senki sem számított, ami megválasztása utána következett. Átfogó koncepció nélkül, rajtaütésszerűen létrehozott kerékpárutak, önkényes lezárások, forgalmi káosz, fullasztó dugók nap mint nap.


A nagykörúti kerékpársávot Karácsonyék 2020 tavaszán, a koronavírus-járvány első hullámának idején kezdték el kialakítani. A forgalmi rend megváltozást eredményező útjeleket általában éjszaka festették fel, reggelre megbénítva az egész várost. A Magyar Autóklub elnöke arra figyelmeztetett, hogy 2020 szeptemberétől, az iskolakezdés idejétől forgalmi káosz lesz a belvárosban, s lám, ez be is következett.

De az sem örülhet, aki ezek után a tömegközlekedést választaná, ugyanis annak ellenére, hogy a főpolgármester választási programjában központi helye volt a tömegközlekedési szolgáltatások javításának – hiszen ez kulcskérdés a forgalomcsökkentés eléréséhez – a jegyek és bérletek árának beígért csökkentése azóta sem került napirendre. Az emelés annál inkább.

A vonaljegy szeptember elsejétől 450 forintba kerül majd, a buszokon megvásárolható jegy ára 600 forint lesz, a tízes gyűjtőért négyezer forintot kérnek – olvasható az Origo hasábjain.

 

(hirado.hu)

A Budapest rovat további hírei

Sikerrel zárult a gazdaságpolitikáról szóló, 14. nemzeti konzultáció, amelyre 1 350 690 válasz érkezett. A 11 kérdésre elsöprő többségben, 95-99 százalék közötti arányban a kormány javaslatait...
Két lépésben megduplázza a családi adókedvezményt a kormány 2026. január 1-ig – közölte a kulturális és innovációs miniszter kedden a közösségi oldalára feltett videóban.
Pályaelektronikai eszközök karbantartása miatt forgalomkorlátozás lesz az M1-M7 autópálya közös kivezető szakaszán csütörtökön 9 órától 15 óráig – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hétfőn az...
Megdőlt a fővárosi szélrekord csütörtökön – közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján pénteken.
Kedvezőbb lett a borravaló adózása idén, ugyanis a korábbinál több esetre érvényes az adómentesség – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) csütörtökön az MTI-vel.
A VIBE Budapest megnyitása egy igazi időutazás kezdetét jelenti Budapest kulturális és éjszakai életében. A 2024 decemberében megnyílt zenés mulató nem csupán egy helyszín, hanem egy élő hagyomány,...
Nyolcadik alkalommal is a miskolci adventi villamos lett Európa legszebb karácsonyi villamosa a MHD86.cz cseh közlekedési magazin által meghirdetett versenyen
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Nyírbátor közelében lévő, 115 ezer állatot számláló baromfitelepen bukkantak rá a halálos vírusra. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal laboratóriuma...
Tovább egyszerűsödik keddtől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) termékportfóliója, ugyanis a használati szokásokhoz igazodva több jegy- és bérlettípust is kivezetnek; jön az új MOL Bubi-bérlet –...
Magyarországon bevezették a Digitális Állampolgárság Programot (DÁP), amelynek célja, hogy az állampolgárok kényelmesen és gyorsan intézhessék hivatalos ügyeiket mobiltelefonjuk segítségével.

A címlapról

Sikerrel zárult a gazdaságpolitikáról szóló, 14. nemzeti...
Két lépésben megduplázza a családi adókedvezményt a kormány 2026....
Pályaelektronikai eszközök karbantartása miatt forgalomkorlátozás...
Megdőlt a fővárosi szélrekord csütörtökön – közölte a HungaroMet...
Kedvezőbb lett a borravaló adózása idén, ugyanis a korábbinál több...
Nyolcadik alkalommal is a miskolci adventi villamos lett Európa...

Könyvajánló

A Tízparancsolat és a Hegyi Beszéd nem egy vallást képviselnek! Isten parancsolatai törvényszerűségek, kivonatok az Isten- és felebaráti szeretet örök törvényéből.
Dr. Szántó Szilvia, a Budapesti Gazdasági Egyetem mentálhigiénés tanácsadója egy háromrészes regény után (Nárcisz-trilógia), idén elkészült a történethez tartozó terápiás könyvvel is, ami segít azoknak, akik a regény főszereplőjéhez hasonlóan átéltek érzelmi vagy más típusú bántalmazást.
„Az elmúlt 500 évben azok a nemzetek emelkedtek fel, amelyek a pénzt tőkévé alakították, feltaláltak és bevezettek új technológiákat, a társadalom széles rétegeinek adtak tudást, és teret adtak a tehetségek érvényesülésének” – többek között erre hívja fel a figyelmet legújabb kötetében Matolcsy György, majd hangsúlyozza: „A múlt sikerei azonban nem adnak pontos iránytűt, mert a történelem, benne a gazdaság törvényei döntő pontokon megváltoztak. Azokat érdemes követni, akik már a jövőből hozzák előre a működésüket, és már korunk gondolati forradalmára, ezen belül a fenntartható közgazdaság törvényeire építik működésüket.”
Megjelent a Pallas Athéné Könyvkiadó legújabb kiadványa.

Blogok, vélemények, olvasók írásai

A TikTok betiltása az Egyesült Államokban jelentős gazdasági hatásokat válthatna ki, amelyek több területet is érintenek.
Sajnos a jobboldali kormány is eljutott arra az alacsony szintre, amit a baloldali kormányzás során mág megtapasztaltunk: ember helyett már csak adóalanynak érezzük magunkat...
Magyarországon a Digitális Állampolgárság Program bevezetésével új lehetőségek nyíltak az állampolgári ügyintézés terén.

Civil szervezetek, alapítványok, egyesületek hírei

Úgy érzed, hogy sok probléma nyomja a vállad? Olyan nehézségekkel küzdesz, amit senki nem ért meg? Úgy gondolod, hogy egyedül vagy ezekkel a gondokkal?
Több mint 7 évtizeden át volt Kispest lakosa a jeles tanárember, Pataki Gyula.
A Milestone Intézet idén is tanulmányi ösztöndíjat hirdet különösen rászoruló és/vagy roma tehetségek számára.

A magyar szív örökre befogadta és intézményesítette a vajazó kést, mint univerzális eszközt, azonban a ház körüli teendőkre azért vannak ma már jobb, használhatóbb alternatívák.